Deklaracja Dostępności


Deklaracja dostępności

Urząd Miasta Dzierżoniów zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://czat.dzierzoniow.pl/

  • Data publikacji strony internetowej: maj 2021
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: maj 2021

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

  • dokumenty podmiotów trzecich są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • nie wszystkie artykuły oraz załączone pliki są dostępne cyfrowo, obecnie redaktorzy pracują nad poprawą dostępności zamieszczonych treści,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności,
  • dokumenty opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności, chyba że ich zawartość jest niezbędna do realizacji bieżących zadań.

Ułatwienia na stronie podmiotowej

Strony internetowe w ramach strony e-usługi posiadają następujące ułatwienia:

  • podwyższony kontrast
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2021-07-15
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Rafał Szymczak, adres poczty elektronicznej: ori@um.dzierzoniow.plKontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 74 645 0836. Tą samą drogą możnaskładać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnieniadostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu czy opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji. Żądanie powinno zawierać:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie,
  • wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
  • sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

budynku Rynek 1 Urząd Miasta

Dojazd do siedziby

Urzędu Miasta w Dzierżoniowie, Rynek 1 - w odległości ok. 260 metrów od wejścia głównego do urzędu znajdują się przystanki komunikacji miejskiej przy ul. Marszałka Józefa Piłsudzkiego (dojście do urzędu ul. Wrocławską).

Dostępność strefy obsługi klienta

Rynek 1 – Parter: Biuro Obsługi Klienta, Biura Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, Urząd Stanu Cywilnego, I piętro na które można dostać się windą: Sekretariat Burmistrza, Biuro Rady Miejskiej, Sala Rycerska. Osoby delegowane do udzielenia pomocy osobom niepełnosprawnym na terenie Urzędu Miasta są pracownicy Biura Obsługi Klienta.

Dostępność wejścia

Rynek 1 - do budynku prowadzą trzy wejścia. Pierwsze (od ul. Świdnickiej) schodami lub podjazdem dla osób za niepełnosprawnościami, prowadzącymi do Urzędu Stanu Cywilnego i Biura Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych. Utrudnienia – podjazd dla osób z niepełnosprawnościami do wejścia od ul. Świdnickiej nie jest automatyczna, ale spełnia standardy.
Drugie (od ul. Świdnickiej) pasażem przez „Żelazną Bramę”, prowadzące do Biura Obsługi Klienta – gdzie obsługiwani są klienci Urzędu Miasta zarówno pełnosprawni jak i osoby z niepełnosprawnością. W przypadku obsługi osób z niepełnośprawnościami pracownik merytoryczny schodzi do Biura Obsługi Klienta.
W pasażu za „Żelazną Bramę” a przed wejściem do Biura Obsługi Klienta znajduje się winda (wymiary 1,40m x 1,35 m, wejście 0,9 m.), którą klient może dojechać do Sekretariatu Burmistrza, Sali Rycerskiej i (Biura Rady Miejskiej - po oraz Biblioteki. Wejścia te są ogólnodostępne w godzinach pracy urzędu.
Trzecie wejście prowadzi do urzędu od strony zachodniej (od ul. Ząbkowickiej), przeznaczone jest dla klientów Biura Rady Miejskiej (dojście nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami)

Dostępność parkingu

Rynek 1 - ogólnodostępny parking ze specjalnymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami. Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami położone jest około 30 metrów od wejść od ul. Świdnickiej.

Dostępność toalety

Rynek 1- toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku, w pasażu prowadzącym do Biura Obsługi Klienta. Toaleta jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Obsługa osób słabosłyszących - istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta. Więcej informacji dla osób niesłyszących w zakładce.